Nyttopasset

På bilden ser ni fröknäcke som bakas av min dotter på 8 år till hennes klasskamrater för att inspirera till alternativ istället för mackor. En hållbar förändring sitter i huvudet! På bilden ser ni fröknäcke som bakas av min dotter på 8 år till hennes klasskamrater för att inspirera till alternativ istället för mackor. En hållbar förändring sitter i huvudet!

Att inte bara bocka av ett pass på gymmet, promenaden eller utomhus utan faktiskt se till att ha en tanke bakom den tid du faktiskt avsatt för det är väldigt avgörande för ditt resultat. Sätt din plan ihop med matvanor och du kommer få betydligt bättre resultat.
Det sägs att 80 procent av våra resultat kommer av vad vi äter. SÅ har du ändå lagt tid på hur du ska träna - ägna betydligt mer tid åt vad du äter, hur och varför också.

För många kommer hälsosammare matvanor med att börja träna - inte för alla dock. Det finns ett klassiskt "unna sig"- fenom bland människor som tränar. När du bockat av ett träningspass kommer tankarna "jag är värd den där latten/bullen/godiset/kakan/lasset med pasta" för idag har jag tränat bra. Däremot kan man inte kompensationsträna bort dåliga matvanor. Långt ifrån!
Däremot de som har varit aktiva under en längre period och är i god form har lite mer utrymme för lite slarv som du själv vet att inte din kropp mår bra av. Då pratar jag inte om vikten utan förutom sjukdomar om inte grunden i en matvanor är av bra kvalité ökar risken för skador och infektioner om vi bara ser till att få i oss energi men inte ger kroppen rätt typ av energi. Har du någonsin tänk på att ditt ryggont kan komma av nedsatt tarmflora?
Vad de flesta TROR är rätt mat kopplat till målet och vad som faktiskt är rätt för just dem skiljer sig oftast en del. 

Med det sagt är det kanske inte alltid en PT du behöver som gör upp en träningsplan utan någon som ser över dina matvanor alternativt hela paketet? Börja med en sak och då är min rekommendation matvanor och veta varför du behöver göra vissa val för att vinsten i slutändan ska bli större än uppoffringen.

Etiketter: matvanor

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln