Lucka 22 - hur får man ihop träningen under en intensiv period?

VI kan ju alla konstatera att december är en intensiv månad på många plan. Vare sig vi försöker djupandas, planera vår tillvaro och skala av.
För mig har alltid träningen varit superviktig. Det är den jag ser till att INTE prioritera bort. Träning hjälper oss att hantera stress, ökar vår koncentrationsförmåga, ökar inlärning och gör oss gladare.

Har jag ont om tid finns det några knep jag ser till att ha i skjortan för att få träningen gjord.

Tränar hemma
Jag ser till att ha förberett dagen innan så jag kan gå upp tiidgare för att ta 30 min innan jag väcker barnen. Kan vara yoga, cirkelträning eller sätter på en träningsfilm på youtube. Dock har jag både lagt fram kläder, preppat kaffebryggaren och bestämt VAD jag ska träna dagen innan. Kl 05 är inte min hjärna redo att ta det beslutet :)

Styr upp
När tiden är knapp ser jag till att vara väldigt strukturerad med min träning. Jag vet att om jag inte planerat den så kommer inte den där spontana tiden av sig själv. Jag ser till att utnyttja OM jag får en 10 minutare och ser värdet i det.

Lower the gard
Jag tror att om du sänker ribban får du också träningen gjord även i den tuffaste vardagen? Jag får många kunder som säger att jag har inte en timme över. Vem har sagt att det måste vara en timme? 10 min är bättre än de 10 du inte gör idag!
Låter träningen ge dig något inte ta!
 

Etiketter: julkalender

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Bloggarkiv

Etikettmoln