Decemberboost 11 - frukost med små justeringar

Frukost är ett mål som inte alla äter men för mig är dagens första mål frukosten som skerr någon gång innan klockan 12. Vissa dagar fastar jag, vissa dagar äter jag klockan 5, det beror lite på hur dagen innan såg ut och hur dagen kommer att se ut. Jag ska ge dig några tips på hur du enkelt kan förändra din frukost med små medel.

Byt den smaksatta yoghurten/kvargen oavsett om det står utan tillsatt socker till en naturell, mixa sedan i bär till önskad smak.
Är du inte beredd att ta bort brödet, väl bröd med hela korn och gå sedan kanske över till att baka själv.
Äter du gröt, kläck i ett ägg för att få upp proteinet och se till att toppa med några knapriga nötter eller svenska superbäret lingon eller svenska blåbär.
Svårt att få i idg grönsaker, mixa en grön smoothie på morgonen, glöm inte att ha i avokado eller kokosolja för att smörja tarmarna.
För dig som vill gå ner i vikt, ta chiapudding istället för havregrynsgröt.
Ät ägg i alla dess former, ofta behöver vi protein och fett på morgonen, inte stora mängder kolhydrater och oftast ser det tvärtom ut.
 

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Bloggarkiv

Etikettmoln