Höga kusten trail

Jag och min kollega har en tid pratat om att vi ska springa ett lopp och det roligaste hade varit att göra det tillsammans med någon/några kunder. Så blev fallet men med lite modifikation, jag och 4 män lyckades få platser till Höga kusten trail i september. 43 kilometers löpning i terräng och det heter ju höga kusten av en anledningen, den är inte särskilt flack.

Jag tycker det är fascineramde med träningsplanering och jag tror att jag är relativt bra på det (den bör ju följas också..). För mig handlar det att få ut maximalt av träningen men med så liten insats som möjligt så att man lyckas 1 hålla sig skadefri och 2 bocka av passen. Min teori bygger absolut på volym i löpning men långt ifrån den volym som många inbitna löpare bockar av inför ett lopp. Dock har jag ju aldrig varit skadad heller så jag tror på att grenspecifisera träningen men också att köra allround men du behöver ha ett syfte med alla passen.

Hur som helst v 12 eller v 13 drar vi igång vår första grundträning inför loppet. Några av oss (inte jag) ska springa halvmara innan som ett delmål.

Häng med, delar av planeringen kommer ni kunna följa.

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Bloggarkiv

Etikettmoln