Höga kusten v 3 + 4

Nu har det snart gått en månad in i träningsplaneringen. Vi har kunnat hålla alla veckorna enligt plan och jag har dessutom ofta tagit bonuspasset eller ett styrkepass till.

För vår del när båda föräldrarna satsar på samma lopp och dessutom ska parera detta med småbarnsliv, jobb, en dotter som ska genomgå en stor operation med med så krävs det sin PLANERING.

Idag blev det 10 km i Göteborg medan dottern skulle opereras. Gick bra och kändes ok, vi sprang 15 km i söndags och kände av det i fotlederna idag. Annars känns kroppen stark. I Söndags höll vi drygt 5-5.10 tempo och kändes inte särskilt jobbigt trots 21 grader ute och gassande sol.

Vecka 3 såg ut såhär:

Intervall Uppvärmning 7-12 min, koordinationslopp 4 x 100 m, intervall 2 x 10 min (3 min vila mellan). 
Styrka
Långpass 15 km (känns det ok sista 2-3 km, öka tempot. Håll hellre igen i början)
Bonus: Rörlighet

Vecka 4 går vi in på nu:

2 pass á 10 km
ett pass intervall: 
Uppvärmning 7-12 min, koordination 5 x 60 m, 3 x 3-5 min intervaller, vila 2 min mellan 1 och 2 samt 1 min mellan 2-3. Snabbare på slutet!
Bonus: 8 km löpning + 15-20 min core

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Bloggarkiv

Etikettmoln