Vardagsmotion

Hur vi hanterar vår hälsa i vardagen har en stor betydelse för hur vår mår!


6 miljarder/år av våra skattepengar går till att betala vård för livsstilsrelaterade sjukdomar. Siffran kanske inte stämmer helt i nuläget då den har något år på nacken men jag ser då snarare en ökning än en minskning.

Börja ta 10000 aktiva steg per dag. Minst 30 minuter av dem bör vara lätt ansträngande där du bli åtminstone varm. ​

Träning som påverkar våra skelettmuskler och hjärtat 2-3 gånger/vecka.

Tittar du på tv? Från när? Ersätt delar eller hela tiden med en kvällspromenad. Pannlampa finns på vintern!​
Gör det tillsammans​ med din partner/barn/vän.
Räkna ut hur du förvaltar dina timmar idag​, alla kan vi hitta någon stund. Kanske innan jobbet? Kanske promenerar du en omväg och parkerar inte närmast jobbet?
Sätt upp ett mål under månaden istället för varje dag​.
Social kommunikation, se till att ha fler middagar som inkluderar rörelse innan eller efter, fikastunder som kanske sker ute i naturen? Ersätt en kafferast på jobbet med en kort promenad?

Lycka till! 

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Bloggarkiv

Etikettmoln